تاریخ انتشار : پنجشنبه 3 مهر 1404 - 21:33
کد خبر : 52337
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای بررسی مسیر تحولی اکوسیستم بیمه ایران در پنل تخصصی بیمه سامان در الکامپ بسته هستند

بررسی مسیر تحولی اکوسیستم بیمه ایران در پنل تخصصی بیمه سامان در الکامپ

به گزارش بینش اقتصادی آوا به نقل از روابط عمومی بیمه سامان، در این پنل، حمیدرضا قنبری، مدیر بازاریابی بیمه سامان، با اشاره به تأثیر تکنولوژی گفت: صنعت بیمه تحت تاثیر پیشرفت‌های فناوری قرار گرفته و تکنولوژی نحوه ارائه خدمات، چه در فروش و چه در پرداخت خسارت، را تغییر داده است. وی افزود: شرکت‌های

به گزارش بینش اقتصادی آوا به نقل از روابط عمومی بیمه سامان، در این پنل، حمیدرضا قنبری، مدیر بازاریابی بیمه سامان، با اشاره به تأثیر تکنولوژی گفت: صنعت بیمه تحت تاثیر پیشرفت‌های فناوری قرار گرفته و تکنولوژی نحوه ارائه خدمات، چه در فروش و چه در پرداخت خسارت، را تغییر داده است.

وی افزود: شرکت‌های بیمه در دو نقطه با بیمه‌گذار در تعامل هستند؛ هنگام خرید بیمه‌نامه و هنگام دریافت خسارت. در ایران، خرید بیمه با تکنولوژی پیشرفت چشمگیری داشته و پلتفرم‌های مختلف این فرآیند را تسهیل می‌کنند.

قنبری تاکید کرد که بیمه سامان به دنبال توسعه دیجیتال است تا بیمه‌گذاران در تمام نقاط تماس دیجیتال از خدمات بهره‌مند شوند.

در ادامه، میثاق حسینی، قائم‌مقام بیمه بازار، گفت: صنعت بیمه فضای آزمون و خطا ندارد و ساختاری سنتی دارد. شرکت‌ها اغلب همه فعالیت‌ها را خود انجام می‌دادند، اما دنیا به سمت واگذاری نقش‌های پیچیده به کارگزاران و نمایندگان ویژه حرکت می‌کند.

حسینی تاکید کرد که بیمه سامان در این زمینه پیشرو است و بسیاری از زیرساخت‌های آن در سایر شرکت‌ها دیده نمی‌شود.

امیر مهدی ابراهیمیان، کارشناس صنعت بیمه، سیر تحول صنعت را به قبل و بعد از کرونا تفکیک کرد و گفت: دوران کرونا تحول دیجیتال را در کانون توجه شرکت‌ها قرار داد، اما ساختار APIها و زیرساخت‌ها تغییر چندانی نکرد. این تحولات بر رفتار مصرف‌کنندگان نیز تاثیر زیادی گذاشت.

وی افزود: پساکرونا سهم فروش مستقیم شرکت‌ها و سهم فروش بازیگرانی که در زیرساخت IT سرمایه‌گذاری کرده‌اند افزایش یافته و بیمه‌گران باید بر سفر خرید مشتریان تمرکز کنند.

بهروز اسدنژاد، مدیرکل شورای فنی و مدیریت ریسک بیمه ایران، گفت: بازیگران اکوسیستم بیمه از گذشته شامل شرکت‌ها، رگولاتور، نمایندگان، کارگزاران، مشتریان و محیط‌های کلان اقتصادی بودند، اما از سال ۱۳۹۵ یک بازیگر جدید به این جمع اضافه شد که ابتدا به رسمیت شناخته نشد و پس از آن آیین‌نامه‌ای برای حضورش تدوین شد.

وی افزود: کاهش توانایی نمایندگان در فروش به دلیل عدم مراجعه مشتریان است؛ بیش از ۱۰ میلیون خودرو و موتورسیکلت بیمه شخص ثالث ندارند. آموزش موثر تنها زمانی ممکن است که نیاز مشتری واقعی باشد.

وی تاکید کرد که تفاوت اصلی بیمه با بانکداری در این است که مشتریان بیمه غالباً تنها بر اساس اجبار به سمت خرید سوق داده می‌شوند و درک درستی از آن ندارند.


منبع: بینش اقتصادی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.