هوش مصنوعی نقطه عطف خدمات مخابراتی و تعامل با مردم
دکتر ابراهیم محمودزاده، رئیس هیأت مدیره شرکت مخابرات ایران، در نشست تخصصی بیستوهشتمین نمایشگاه بینالمللی الکامپ با تأکید بر ضرورت بهرهگیری از هوش مصنوعی در بخش ارتباطات گفت: «هوش مصنوعی امروز بهعنوان یک محصول و زیرساخت حیاتی، نقش کلیدی در ارتقای کیفیت خدمات مخابراتی و ایجاد ارتباط مؤثرتر با مردم دارد.» نوآوری مشترک با مشتریان؛،
دکتر ابراهیم محمودزاده، رئیس هیأت مدیره شرکت مخابرات ایران، در نشست تخصصی بیستوهشتمین نمایشگاه بینالمللی الکامپ با تأکید بر ضرورت بهرهگیری از هوش مصنوعی در بخش ارتباطات گفت: «هوش مصنوعی امروز بهعنوان یک محصول و زیرساخت حیاتی، نقش کلیدی در ارتقای کیفیت خدمات مخابراتی و ایجاد ارتباط مؤثرتر با مردم دارد.»
نوآوری مشترک با مشتریان؛، رویکردی جهانی
به گزارش بینش اقتصادی به نقل از معاونت ارتباطات و روابط عمومی، رئیس هیأت مدیره شرکت مخابرات ایران با اشاره به تجربه شرکتهای بزرگ جهانی در این حوزه افزود: «بسیاری از غولهای فناوری دنیا از همان ابتدا رویکرد “نوآوری مشترک با مشتری” را در دستور کار خود قرار دادند. ما نیز در مخابرات ایران معتقدیم باید نیازهای مردم را در فرآیند نوآوری لحاظ کنیم و هوش مصنوعی را به بستری عملی برای رفع این نیازها تبدیل نماییم.»
نقش دانشگاهها، استارتاپها و شرکتهای نوآور
محمودزاده با تأکید بر ظرفیت بالای نخبگان و جوانان کشور گفت: «ایدهپردازان، شرکتهای دانشبنیان و استارتاپها میتوانند در کنار مخابرات، نقش مؤثری در توسعه هوش مصنوعی ایفا کنند. مرکز توسعه هوش مصنوعی مخابرات ایران نیز با ایجاد یک سامانه جامع، بستر همگرایی این مجموعهها را فراهم کرده است.»
هوش مصنوعی؛ راهی برای کاهش وابستگی
وی با اشاره به رتبه بالای ایران در شاخص هوش و موفقیتهای دانشآموزان و دانشجویان ایرانی در المپیادهای جهانی اظهار داشت: «این پشتوانه علمی به ما کمک میکند تا در زمینه نوآوری و هوش مصنوعی اتکای بیشتری به ظرفیتهای داخلی داشته باشیم و نیاز به فناوری خارجی را کاهش دهیم. چنین ظرفیتی میتواند رقابتی جدی با شرکتهای خارجی ایجاد کند.»
نقطه عطف همگرایی فناوری و خدمات
رئیس هیأت مدیره مخابرات ایران در پایان تصریح کرد: «هوش مصنوعی نقطه عطفی برای همگرایی دانشگاهها، شرکتهای فناور و مردم است. اگر بتوانیم این فناوری را بهصورت یک سامانه فراگیر در مخابرات بهکار بگیریم، کیفیت خدمات، سطح تعامل با مشتریان و حتی زمینههای سرمایهگذاری کشور جهشی چشمگیر خواهد داشت.»
منبع: www.بینش اقتصادی
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰